Jak prowadzić fanpage na Facebooku, aby odnieść sukces biznesowy?

Firmowy profil na Facebooku to obecnie jeden z kluczowych elementów marketing mixu online. Zobacz, jak poprawnie prowadzić fanpage i dlaczego warto go wykorzystać w komunikacji marketingowej z klientami.

Social media rządzą!

Mediów społecznościowych, z uwagi na ich ogromną popularność i szerokie możliwości w zakresie komunikacji marketingowej, nie może dzisiaj ignorować żadna firma, która chce odnieść biznesowy sukces. Oczywiście są firmy, które trzymają się z dala od tego rodzaju serwisów, ale to jedynie wyjątki potwierdzające ogólną regułę. Na świecie z mediów społecznościowych korzysta ponad 3,5 mld ludzi, to jest 45% całej populacji. W samej Europie miłośników tego rodzaju serwisów jest prawie pół miliarda. W Polsce z Internetu korzysta 78% mieszkańców, z czego 48% z nich zagląda regularnie do social media.

Prowadzenie Fanpage

Fanpage na Facebooku – jak prowadzić?

Mimo powstawania nowych serwisów społecznościowych niekwestionowanym liderem nadal jest Facebook. W Polsce liczba jego użytkowników dawno przekroczyła 15 mln i choć nie rośnie już tak szybko jak kiedyś, to także nie spada drastycznie. Nieustanna popularność Facebooka sprawia, że warto założyć firmowy fanpage na tej platformie. Jeśli już zostaniemy członkiem tej wspólnoty, to warto określić strategię aktywności. Powinna ona zawierać cele, sposoby ich realizacji oraz metody mierzenia efektów. Strategia to pewnego rodzaju azymut, według którego będą podążać wszyscy odpowiedzialni w firmie za prowadzenia fanpage na Facebooku. Strategia powinna także uwzględniać harmonogram czasowy publikowania postów. Godziny i częstotliwość zamieszczania postów powinna być dostosowana do rodzaju branży, w której działa firma, tak, aby osiągały, jak największy zasięg organiczny oraz zaangażowanie ze strony odbiorców (komentarze, udział w dyskusji i konkursach). W strategii warto także określić nie tylko pewne ramy tematyczne publikowanych wiadomości, ale także formę postów (język, formaty itp.). 

W prowadzeniu fanpage na Facebooku istotne są także szczegóły, choćby nazwa profilu. Powinna być spójna z nazwą firmy i uwzględniać specyfikę branży oraz asortyment oferowanych produktów lub świadczonych usług. Jednak najważniejszy element obecności na Faceboku, decydujący o powodzeniu całego przedsięwzięcia, to treści, które muszą stanowić wartość dodaną dla odbiorców (niezależnie czy będzie to wartość informacyjna, edukacyjna, praktyczna czy rozrywkowa). Przy prowadzeniu fanpega na Facebooku warto trzymać się kilku podstawowych zasad:

  • Określ cel, który chcesz osiągnąć
  • Przygotuj plan działań i trzymaj się go konsekwentnie.
  • Reaguj na zmiany oczekiwań odbiorców
  • Wykorzystaj wszystkie możliwości reklamowe serwisu
  • Angażuj odbiorców do wspólnych działań
  • Szanuj odbiorców, odpowiadaj na pytania
  • Bądź nieszablonowy

Komunikacja marketingowa na Facebooku to pracochłonne i wymagające wiedzy zajęcie. Jeśli nie czujesz się na siłach i nie wiesz jak prowadzić fanpage na Facebooku, skorzystaj z pomocy specjalisty, jednym z najbardziej znanych specjalistów jest Dawid Bagiński, a jego ofertę szkoleniową znajdziesz na stronie https://socialelite.pl/.

Fanpage na Facebooku – dlaczego warto?

Prowadzenie fanpage w serwisie założonym przez M. Zuckerberga oferuje niespotykane dotąd możliwości w zakresie komunikacji marketingowej:

  • Promocja produktów i usług
  • Bieżąca komunikacja z klientami
  • Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa
  • Obsługa klienta (także posprzedażowa)
  • Employer barnding
  • Rekrutacja pracowników

Social media, w tym także Facebook, z racji swojego mniej oficjalnego charakteru, przyciągają stale uwagę użytkowników. Powszechnie się mówi, że wielu internautów nie potrafi już żyć bez serwisów społecznościowych. Stały się one dla nich jedynym źródłem informacji zarówno o świecie, jak i markach. Social media mają ogromny potencjał, ich możliwości w zakresie komunikacji marketingowej są nieograniczone. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia i kreatywność specjalistów od marketingu.

Podsumowanie

Obecnie strona internetowa to za mało, aby skutecznie dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Firmy, które marzą o spektakularnym sukcesie biznesowym, powinny zainwestować w prowadzenie fapage na Facebooku.

Autor

Content marketing, czyli marketing treści po polsku

Redakcja serwisu MarketingTresci.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@marketingtresci.pl

Serwis stworzony z myślą o szerzeniu wiedzy związanej z marketingiem w internecie, gdzie główną strategią jest Content Marketing.