
Tworzenie treści marketingowych nie jest łatwym zadaniem i wie to każdy, kto choć raz spróbował opublikować jakiś artykuł w internecie. Firmy bardzo często popełniają błąd, tworząc schematyczne i powtarzalne teksty, które w ogóle nie zachęcają do komentowania ani nawet do czytania. Warto jest zadbać o to, by tworzony content był angażujący, gdyż jest to najistotniejszy element marketingu treści. Zaangażowanie odbiorcy sprawia bowiem, że nie tylko zwiększa się konwersja, ale także treść „idzie w świat”, czyli zwiększa się jej zasięg. Co jednak robić żeby teksty zachęcały czytelników do działania?
Czytelność i transparentność
Podstawowa zasada, która niezbędna jest do prowadzenia skutecznego content marketingu. Treści muszą być czytelne i przejrzyste, czyli zaprezentowane w przystępny dla czytelnika sposób. Toporne bloki tekstu nigdy nie będą zachęcały do czytania i to nie dlatego, że są mniej wartościowe. Ludzie po prostu są wygodni, więc czasami warto uciąć trochę tekstu na rzecz wygody jego czytania. Bardzo istotne jest odpowiednie dobieranie tematów i lidów, które pozwolą odbiorcy na szybką weryfikację tego, czy tekst dotyczy czegoś, co go interesuje. Czytelność i transparentność wymagają nie tylko zmysłu estetycznego copywritera, ale także zdolności redakcyjnych. Warto jest zadbać o profesjonalne zaplecze copywriterskie w każdej firmie, która chce promować się przy pomocy marketingu treści.
Interaktywność
Teksty contentowe muszą być interaktywne, czyli pozwalać internaucie na różne formy bezpośredniego kontaktu z treścią. Poza absolutnie podstawowymi formami interaktywności, czyli np. możliwością komentowania albo kontaktu z autorem, tekst powinien także odnosić się do innych materiałów i przekierowywać na zewnętrzne strony. Jeżeli jest na Internecie miejsce, w którym internauta może doczytać więcej na temat tego o czym piszemy, to warto mu to zaprezentować zwykłym hiperłączem. Warto też zaznaczyć, że jest to nie tylko angażujące internautę, ale także pomaga w pozycjonowaniu się stron. Link building, bo tak nazywa się ta praktyka, znacząco wpływa na pozycję portali w wynikach wyszukiwarek internetowych. Można więc połączyć przyjemne z pożytecznym – angażować odbiorcę i pozycjonować się.
Merytoryczność
Poza zabiegami estetycznymi i technicznymi, bardzo istotna jest rzeczowość tekstu. Oczywistym jest, że „podanie go” w ładny sposób jest istotne, jednak nawet najpiękniej wyglądający tekst nie będzie angażujący, jeśli nie będzie niósł ze sobą jakiejś wartości. Obecnie jest mnóstwo treści w Internecie, a większość jest – niestety – słabej jakości. Przyczyn jest wiele (np. zlecanie pisania niedoświadczonym praktykantom), a zadaniem każdego przedsiębiorcy jest wystrzeganie się takich praktyk. Każdy tekst musi być merytoryczny i profesjonalny. Nie można pisać dla samego pisania, gdyż nie wnosi to żadnej wartości do życia odbiorcy, zatem nigdy nie wywoła na nim zamierzonego skutku. Tekst, który jest napisany w sposób rzeczowy i fachowy zawsze będzie znakomitym narzędziem marketingowym. Internauci bardzo doceniają takie
Autor

Content marketing, czyli marketing treści po polsku
Redakcja serwisu MarketingTresci.pl
Polecamy
Najnowsze
Gry planszowe jako forma wyzwania
Gry planszowe są doskonałym sposobem na spędzenie czasu z rodziną i przyjaciółmi. Mogą być również świetnym sposobem na wyzwanie... [...]