Jak angażować internautów contentem

Tworzenie treści marketingowych nie jest łatwym zadaniem i wie to każdy, kto choć raz spróbował opublikować jakiś artykuł w internecie. Firmy bardzo często popełniają błąd, tworząc schematyczne i powtarzalne teksty, które w ogóle nie zachęcają do komentowania ani nawet do czytania. Warto jest zadbać o to, by tworzony content był angażujący, gdyż jest to najistotniejszy element marketingu treści. Zaangażowanie odbiorcy sprawia bowiem, że nie tylko zwiększa się konwersja, ale także treść „idzie w świat”, czyli zwiększa się jej zasięg. Co jednak robić żeby teksty zachęcały czytelników do działania?

Czytelność i transparentność

Podstawowa zasada, która niezbędna jest do prowadzenia skutecznego content marketingu. Treści muszą być czytelne i przejrzyste, czyli zaprezentowane w przystępny dla czytelnika sposób. Toporne bloki tekstu nigdy nie będą zachęcały do czytania i to nie dlatego, że są mniej wartościowe. Ludzie po prostu są wygodni, więc czasami warto uciąć trochę tekstu na rzecz wygody jego czytania. Bardzo istotne jest odpowiednie dobieranie tematów i lidów, które pozwolą odbiorcy na szybką weryfikację tego, czy tekst dotyczy czegoś, co go interesuje. Czytelność i transparentność wymagają nie tylko zmysłu estetycznego copywritera, ale także zdolności redakcyjnych. Warto jest zadbać o profesjonalne zaplecze copywriterskie w każdej firmie, która chce promować się przy pomocy marketingu treści.

Interaktywność

Teksty contentowe muszą być interaktywne, czyli pozwalać internaucie na różne formy bezpośredniego kontaktu z treścią. Poza absolutnie podstawowymi formami interaktywności, czyli np. możliwością komentowania albo kontaktu z autorem, tekst powinien także odnosić się do innych materiałów i przekierowywać na zewnętrzne strony. Jeżeli jest na Internecie miejsce, w którym internauta może doczytać więcej na temat tego o czym piszemy, to warto mu to zaprezentować zwykłym hiperłączem. Warto też zaznaczyć, że jest to nie tylko angażujące internautę, ale także pomaga w pozycjonowaniu się stron. Link building, bo tak nazywa się ta praktyka, znacząco wpływa na pozycję portali w wynikach wyszukiwarek internetowych. Można więc połączyć przyjemne z pożytecznym – angażować odbiorcę i pozycjonować się.

Merytoryczność

Poza zabiegami estetycznymi i technicznymi, bardzo istotna jest rzeczowość tekstu. Oczywistym jest, że „podanie go” w ładny sposób jest istotne, jednak nawet najpiękniej wyglądający tekst nie będzie angażujący, jeśli nie będzie niósł ze sobą jakiejś wartości. Obecnie jest mnóstwo treści w Internecie, a większość jest – niestety – słabej jakości. Przyczyn jest wiele (np. zlecanie pisania niedoświadczonym praktykantom), a zadaniem każdego przedsiębiorcy jest wystrzeganie się takich praktyk. Każdy tekst musi być merytoryczny i profesjonalny. Nie można pisać dla samego pisania, gdyż nie wnosi to żadnej wartości do życia odbiorcy, zatem nigdy nie wywoła na nim zamierzonego skutku. Tekst, który jest napisany w sposób rzeczowy i fachowy zawsze będzie znakomitym narzędziem marketingowym. Internauci bardzo doceniają takie

Autor

Content marketing, czyli marketing treści po polsku

Redakcja serwisu MarketingTresci.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@marketingtresci.pl

Serwis stworzony z myślą o szerzeniu wiedzy związanej z marketingiem w internecie, gdzie główną strategią jest Content Marketing.