Content marketing cieszy się ogromną popularnością, gdyż w przystępny sposób pozwala promować się firmom w Internecie. Przystępność ta dotyczy zarówno reklamodawców, bo nie są potrzebne żadne umiejętności techniczne do realizowania strategii content marketingowych, ale także odbiorców tekstów. Po prostu wartościowy artykuł ekspercki zawsze będzie cieszył się powodzeniem u głodnego wiedzy internauty. Content marketing to jednak nie tylko dowożenie wartości, ale także pozycjonowanie się. W jaki sposób to się odbywa?
Słowa kluczowe
Nieodłącznym elementem pozycjonowania się jest używanie słów kluczowych. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta i dotyczy sposobu działania wyszukiwarek internetowych. W zależności od tego czego szukamy, wpisujemy do nich odpowiednie frazy i słowa. Im więcej jakaś strona ma tych słów kluczowych w swoich treściach, tym wyżej będzie w pozycji wyników. Chociaż content marketing operuje także zdjęciami i filmami, to jego głównym narzędziem jest słowo pisane, czyli artykuły eksperckie itp. To świetna okazja, by umieszczać w nich jak największą ilość fraz kluczowych! Teksty contentowe nie tylko mają zatem działanie stricte marketingowe, ale są też sposobem na SEO właśnie poprzez używanie odpowiednich fraz.
Link building
Nie tylko słowa kluczowe wpływają na pozycję stron w wynikach wyszukiwarek internetowych. Liczy się także ich „moc pozycjonerska”, czyli ilość odnośników w Internecie, dotyczących danej witryny. O co konkretnie chodzi? O jak najczęstsze linkowanie do naszej strony z zewnętrznych portali. Gdzie tu natomiast rola content marketingu? Odpowiedź jest bardzo prosta – poprzez artykuły sponsorowane można publikować artykuły na dowolnych stronach, przy jednoczesnym linkowaniu do naszej własnej. Czasami przybiera to formę zwykłego hiperłącza, a czasami loga firmy, które bezpośrednio linkuje do stony domowej. Bardzo istotne jest to, żeby portal wydawniczy, na którym zamieszczamy swój podlinkowany artykuł, sam wartościowy jeśli chodzi o pozycję. Zależność jest oczywista i polega na tym, że moc pozycjonerska jest w pewnym sensie pobierana przez reklamodawcę.
Komentarze, udostępnienia
Poza słowami kluczowymi oraz siecią linków bardzo istotnym elementem SEO jest aktywność internautów na stronie. Wyższą pozycję zawsze zanotuje ta witryna, na której czytelnicy dyskutują ze sobą i wymieniają się poglądami. Content marketing to znakomita forma pobudzanie takiej aktywności wśród odwiedzających portal. Artykuły sponsorowane mogą bowiem dotyczyć tematów dyskusyjnych, a możliwość ich komentowania pozwala na swobodną wymianę poglądów czytelników. Sprzyja to tworzeniu się społeczności, co zawsze pozytywnie odbija się na notowaniach strony. Warto jednak pamiętać, że to zaangażowanie się internautów w postaci komentowania i udostępniania treści jest trudne do osiągnięcia. Tworzone przez nas treści muszą być bardzo merytoryczne, a do tego publikowane regularnie. Słabych tekstów jest w Internecie bardzo dużo i raczej nikt nie zwraca na nie uwagi. Zadbaj o to, by Twoje artykuły były jak najrzetelniej przygotowane, a z pewnością zaktywizujesz swoich odbiorców.
Autor
Content marketing, czyli marketing treści po polsku
Redakcja serwisu MarketingTresci.pl
Polecamy
Najnowsze
Jakie są zalety grzejników Pro-Term?
Jeśli zastanawiasz się nad wyborem odpowiedniego grzejnika, warto rozważyć markę Pro-Term. Pro-Term jest jednym z czołowych producentów... [...]