Public Relations w marketingu treści

W obecnych czasach PR firmy stawiany jest równie wysoko co sprzedaż czy obsługa klienta. Jest to element, który uczestniczy przecież w każdym procesie funkcjonowania przedsiębiorstwa – od prezentacji usługi czy produktu, przez jej dystrybucję do klientów aż do dialogu z zadowolonym lub niezadowolonym odbiorcą. Public Relations można prowadzić na różne sposoby i przy pomocy wielu narzędzi, a content marketing jest jednym z nich. Co więcej – jest narzędziem szalenie skutecznym, gdyż pozwala na działania PR-owe i marketingowe jednocześnie. W jaki sposób?

Pozycja eksperta

Jednym z elementem PR-u jest bywanie w mediach i wypowiadanie się z perspektywy eksperta. Komentarze, analizy albo po prostu długie wypowiedzi merytoryczne na jakiś temat są uznawane za działanie prestiżowe. Nie ma co się dziwić – ufamy przecież ludziom, którzy komentują jakieś branżowe niuanse na łamach portali internetowych czy innych platform medialnych. Niektóre media, np. prasa, są wyjątkowo prestiżowe -  sama obecność w nich jest już pewnym wyróżnieniem. Dzięki artykułom sponsorowanym, będącym podstawą content marketingu, jest to możliwe praktycznie dla każdego. Oczywiście, skala i rozmach takich zabiegów będzie różny dla różnych budżetów, jednak każdy znajdzie coś dla siebie.

Największe tytuły są bardzo drogie jeżeli chodzi o publikowanie na nich materiałów marketingowych, jednak jest też wiele małych i średnich portali, które skutecznie będą promowały dowolną markę. Istotne jest jednak to, by wydawca był odpowiednio dobrany do tego, co chcemy promować – warto więc zrobić dobry research portali, dzięki którym najłatwiej trafimy do potencjalnych klientów.

Ważne by bywać

Obecność na zewnętrznych portalach nie tylko buduje pozycję eksperta, ale także rozszerza siatkę odbiorców. Dzięki link buildingu każdy czytelnik treści sponsorowanych będzie mógł trafić na nasz portal. To bardzo istotne, bo hermetyczne, nie „wychylające” się firmy tracą ogromny potencjał, jaki drzemie w content marketingu. Chodzi przecież o to, by jak najwięcej osób docierało do naszych treści.

Link building bierze także udział w pozycjonowaniu, gdyż algorytmy wyszukiwarek są szczególnie wrażliwe na te portale, do których często się linkuje. Ważne jest jednak to, by portal wydawniczy był popularny i zaufany, czyli generowany na nim ruch musi być ruchem naturalnym.

Obopólna korzyść

Content marketing i artykuły sponsorowane to rozwiązanie z którego korzyść czerpią obie strony. Wydawca oczywiście zarabia pieniądze i jego strona zapełniana jest wartościowymi treściami, a reklamodawca pojawia się w zewnętrznych mediach, co jest bardzo istotne z perspektywy budowania zaufania. Bo o zaufanie chodzi w Public Relations – kupujemy przecież u tych producentów, których usługom ufamy. Budowanie zaufania na podstawie eksperckich analiz to świetny krok do tego, by stać się liderem w swojej  branży. Wymaga to jednak cierpliwości i konsekwencji, zatem zacznij działać już dziś i zainteresuj się artykułami sponsorowanymi.

Autor

Content marketing, czyli marketing treści po polsku

Redakcja serwisu MarketingTresci.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@marketingtresci.pl

Serwis stworzony z myślą o szerzeniu wiedzy związanej z marketingiem w internecie, gdzie główną strategią jest Content Marketing.