Zarabianie na blogu – czy to jeszcze możliwe?

Blogi są w świadomości internautów niemal od początku Internetu, jednak obecnie traktuje się je zupełnie inaczej niż kiedyś. Jeszcze kilka lat temu służyły za pamiętniki on-line, w których ludzie opisywali swoje problemy życia codziennego i nastawiali się raczej na prywatnych przemyśleniach i historiach. Dziś jest zupełnie inaczej, a sami blogerzy stal się trensetterami i celebrytami. Ci najwięksi zarabiają naprawdę duże pieniądze, co motywuje wielu „Kowalskich” do blogowania w celu zysku. Czy jest to jednak nadal możliwe? A jeśli tak, to w jaki sposób?

Reklamodawca i wydawca

Na początku musimy rozdzielić i opisać te dwa terminy, czyli reklamodawcę i wydawcę. Podmioty te są niezbędne do komercyjnego blogowania, a jakość ich współpracy zazwyczaj określa potencjał pieniężny drzemiący w blogu.

Reklamowdawca to osoba, która posiada jakiś przedmiot lub usługę i chce ją wypromować na zewnętrznych portalach. Kto może zostać reklamodawcą? Praktycznie każdy, kto ma coś do zaoferowania i jest w stanie wydać pieniądze na reklamę. Jeżeli chodzi o zarabianie na blogu, to dla reklamodawcy jest to zarobek pośredni – dzięki reklamie może on zyskać większą liczbę klientów, co w dłuższej perspektywie powiększy jego przychody. Bardzo ważne jest to, by reklamodawca wybierał odpowiednich wydawców. Odpowiedni wydawca to taki, który jest popularny i cieszy się dobrą opinią, a zarazem prowadzi blog w branży, która dotyczy oferty reklamodawcy.

Wydawcą jest zatem każdy właściciel przestrzeni w Internecie, na której regularnie publikowana jest jakaś treść. Treść może być dowolna – zdjęcia, filmy, artykuły… Oczywiście te ostatnie cieszą się największą popularnością, gdyż pozwalają na promowanie artykułów sponsorowanych. Wydawca, który godzi się na współpracę z reklamodawcą, dostaje pieniądze „od ręki”, zatem jego zysk jest natychmiastowy. Warto jednak zaznaczyć, że w dłuższej perspektywie także może zyskać – artykuły sponsorowane to często wartościowe treści, które napędzają mu ruch na stronie, generując organicznych użytkowników.

Content marketing

Marketing treści to świetne narzędzie do zarabiania w blogosferze, zarówno dla jednej strony, jak i dla drugiej. Oczywiście istnieją różne metody takiego zarobku (np. kontrakt reklamowy z jakąś dużą marką), jednak często dotyczą one celebrytów i gwiazd show biznesu. Przeciętni zjadacze chleba nie są jednak bez głosu i mogą zarabiać przyzwoite pieniądze na blogach właśnie dzięki content marketingowi.

Przed podjęciem decyzji o zarabianiu na marketingu treść i blogowaniu, należy jednak dobrze przeanalizować swój target oraz ogólny rynek wydawców/reklamodawców. Z pewnością może pomóc w tym profesjonalna agencja content marketingowa, która pośredniczy między tymi dwoma podmiotami. Posiada zarówno bazę jednych jak i drugich i łączy ich odpowiednio, jeśli jest to w obustronnym interesie. Blogowanie jest bowiem dla każdego, ale nie każdy reklamodawca będzie dobry dla każdego wydawcy – pamiętaj o tym, zanim zaczniesz swoją przygodę z contentem!

Autor

Content marketing, czyli marketing treści po polsku

Redakcja serwisu MarketingTresci.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@marketingtresci.pl

Serwis stworzony z myślą o szerzeniu wiedzy związanej z marketingiem w internecie, gdzie główną strategią jest Content Marketing.