Przedsiębiorcy XXI wieku muszą szukać jak największej ilości rozwiązań, które pomogą im osiągnąć sukces finansowy. W związku z prężnym rozwojem technologicznym i ogólną tendencją do cyfryzacji świata, najpopularniejszą platformą do reklamowanie się stał się internet. Jego zalety są oczywiste względem prowadzenia biznesu – można trafić do absolutnie każdej osoby, w dowolnym zakątku Polski, Europy czy Świata. Warto jednak wybierać takie formy marketingu, które są przystosowane do nowoczesnego klienta. Takim narzędziem jest właśnie Content Marketing i w tym artykule napiszemy dlaczego warto się nim zainteresować.
Content Marketing, czyli marketing treści.
Na początku należy przyjrzeć się content marketingowi i zastanowić się, czym on właściwie jest. Wiele ludzi mylnie kojarzy go z płatnymi artykułami i tylko z nimi – jest to podstawowy błąd, gdyż same artykuły mogą być publikowane niemal codziennie, a nadal nie będziemy mogli mówić o content marketingu. Content marketing to długofalowa strategia w komunikacji z klientem, która opiera się na artykułach sponsorowanych, ale nie jest nimi sama w sobie.
Najważniejszym elementem content marketingu jest zatem odpowiednia strategia: wybór platform publikacyjnych, częstotliwość umieszczania artykułu, targetowanie i dokładny research. Należy pamiętać, że content marketing nie jest tylko i wyłącznie domeną internetu – sponsorowane artykuły są przecież publikowane także w prasie. Co więcej, content marketing to nie tylko artykuły! Mogą to być także zdjęcia, filmy wideo, prezentacje itp.
Targetowanie i research są także szalenie ważne w skutecznej kampanii, gdyż pozwalają na dotarcie do najlepiej spersonalizowanej grupy odbiorców. Pozwoli nam to na oszczędzenie czasu i pieniędzy, kóre bez researchu zostałyby zmarnowane na puste leady, czyli odbiorców, których zupełnie nie interesuje nasz produkt lub usługa.
Częstotliwość jest za to jednym z najczęściej zapominanych aspektów content marketingu, a jest szalenie ważny – bez regularnego publikowania treści nie można mówić o skutecznej kampanii! To, co czyni content marketing takim silnym narzędziem jest możliwość utworzenia więzi z klientem. Dostarczanie mu bezpłatnie artykułów, o wysokiej wartości merytorycznej, to okaz naszego szacunku wobec klienta. Trudno jednak mówić o szacunku, gdy treści są publikowane raz na miesiąc, albo w nieregularnych odstępach. Jest duża szansa, że zostaniemy przez to skreśleni – być może na zawsze. Warto zatem mieć dokładnie rozplanowane publikacje i trzymać się pewnego stałego harmonogramu, który pozwoli internaucie na regularne odwiedzanie naszych stron.
Treści, ale jakie?
Jeżeli znamy już podstawowe zasady, jakimi rządzi się content marketing, to warto zwrócić uwagę na sam charakter treści, który będzie skuteczny. Przede wszystkim każdy content powinien mieć wartość informacyjną, a przekaz marketingowy ma stanowić jedynie jego tło. Teksty, filmy czy grafiki mają poszerzać horyzonty myślowe czytelnika i edukować go w konkretnym temacie. To nie może być treść sprzedażowa! Tego należy unikać, a jest to często błąd niedoświadczonych marketerów – zbyt dużo treści stricte reklamowych.
Oczywiście, nie chodzi też o to, żeby nie było ich w ogóle. Reklama ma stanowić tylko element tekstu i ma mieć charakter czysto opcjonalny dla odbiorcy. Oferowanie swoich usług powinno odbywać się na zasadzie informacji, a nie nakazu. Najważniejsza część to część merytoryczna – i to się nigdy nie zmieni.
Przy tworzeniu treści należy też pamiętać o pewnych kwestiach wizualnych – content powinien być ładny i czytelny. Kompleksowe kampanie muszą być profesjonalne pod każdym względem, a opakowanie produktu także pewni istotną rolę w marketingu. Nie zapominajmy, że content marketing ściśle wiąże się z Public Relations, czyli kreowaniem wizerunku firmy. Dołóż zatem wszelkich starań, by w teście ominąć reklamy, które będą psuły całą jego prezencję.
Bardzo istotnym elementem content marketingu jest też SEO, czyli Seach Engine Optimization. O co chodzi? Przede wszystkim o zawieranie w tekstach słów kluczowych, które będą działały jak magnes na internautów. Im więcej trafnych słów kluczowych, tym większa szansa, że ktoś zainteresowany Twoimi usługami natrafi właśnie na dany tekst i stanie się potencjalnym klientem. SEO wymaga jednak konkretnych umiejętności z zakresu nowych technologii, gdyż nie ogranicza się jedynie do fraz. Warto zatem skontaktować się ze specjalistą, a najlepiej z agencją marketingową, która jest doświadczona w prowadzeniu kampanii SEO.
Nie jesteś zdany na siebie!
Content marketing jest szalenie skutecznym narzędziem promocyjnym, jednak wymaga uwagi, poświęcenia i cierpliwości. Na rynku istnieje wiele firm, które specjalizują się w działaniach z tego zakresu, takie jak Brand.ceo czy FusionSystems – warto zapoznać się z ich działaniami, gdyż bardzo często sukces jest na wyciągnięcie ręki, jednak droga do niego wymaga wiedzy i umiejętności. Przede wszystkim należy zapoznać się ze zjawiskiem content marketingu, czyli nowoczesnego, skutecznego sposobu na pozyskanie stałych klientów!
Autor
Content marketing, czyli marketing treści po polsku
Redakcja serwisu MarketingTresci.pl
Polecamy
Najnowsze
Jakie są zalety grzejników Pro-Term?
Jeśli zastanawiasz się nad wyborem odpowiedniego grzejnika, warto rozważyć markę Pro-Term. Pro-Term jest jednym z czołowych producentów... [...]