SEO! Czy to jest zaklęcie?

Efektem wysokiej pozycji serwisów w wynikach wyszukiwania jest świadome działanie ich właścicieli. Dzieje się tak za sprawą usługi zwanej optymalizacją i pozycjonowaniem. W zależności od nasilenia działań konkurencji jest procesem o różnym stopniu trudności i intensywności. Na co należy zwrócić szczególną uwagę w pracach, które mają wynieść stronę www na wyżyny list w wyszukiwarkach?

1. Teksty w serwisie Optymalizacja obejmuje w szczególności treści na stronach serwisu. Należy zadbać, aby były niepowtarzalne. Jedyne w całej sieci. Zaleca się, by teksty napisał doświadczony copywriter. Roboty sieciowe radzą sobie doskonale z duplikatami treści, czyli z metodą kopiuj-wklej. Algorytm Google rozwija się i jest to proces ciągły. Programy analizujące tekst potrafią oprócz rozpoznania języka, ocenić pisownię, gramatykę, styl i kontekst. Lepiej się im nie narażać. Co do słów kluczowych. Powinny jak najwierniej opisywać tematykę i pochodzić z puli słów ogólnych i fraz long tail używanych przez internautów do wyszukiwania potrzebnych informacji.

2. Sekcja head Pozycjonowanie jest z nią związane, choć nie ma bezpośrednio. Jednak ta część kodu HTML może zaważyć na ruchu w serwisie, odpowiada bowiem za prezentację witryny w wynikach wyszukiwania. Prezentacja w SERP (czytaj: organiczne wyniki wyszukiwania) podzielona jest na trzy części. Pierwsza – odpowiada za nią tag „title”. Pojemna na około sześćdziesiąt znaków ze spacjami. Chyba najistotniejsza część prezentacji. Od niej zależy pierwsze wrażenie i startowa informacja na temat zawartości. Zaleca się poświęcenie dużej ilości uwagi tej linijce tekstu. Druga to adres domenowy, niezależny na tym etapie planowania. I trzecia część, którą można sterować przy pomocy tagu „description”. Przeznaczona dla treści w bardziej szczegółowy sposób opisującej zawartość serwisu.

3. Jak powinien wyglądać dobry URL Optymalizacja stron internetowych to także adresy. Adres niesie pierwszą informację, więc warto zadbać, żeby był „friendly” (czytaj: przyjazny). Jak zatem dobry adres powinien wyglądać? Powinien być krótki, nie zawierać znaków specjalnych oraz liczb i dobrze informować o zawartości kontenera, jakim jest podstrona. Dwa pierwsze punkty z dbałości o wygodę robotów sieciowych, ostatni dla użytkowników internetu. Oto jak powinien wyglądać dobrze skonstruowany URL: http://comozemydlaciebiezrobic.pl/sanie/elektryczne/samowywrotne/

4. Niezbyt ciężka grafika Dobre pozycjonowanie i optymalizacja bez zajęcia się grafiką nie może istnieć. Zdjęcia i pozostałe projekty graficzne to spore obciążenie dla serwisu. Zbyt duża waga plików graficznych spowalnia ładowanie się strony. Trzeba ciąć i kompresować. I pamiętać o właściwych rozszerzeniach. Dobrą praktyką, wysoko ocenianą przy indeksowaniu jest parametr „alt”, czyli tekst alternatywny wyświetlany zamiast zdjęcia w razie wystąpienia kłopotów z prezentacją treści.

5. System nerwowy, czyli linkowanie Optymalizacja i pozycjonowanie to także sprawny system teleportacji w obrębie serwisu. Ilość opcji jest pokaźna. Jednak nadmierne uszczegółowienie nie jest celem tej publikacji. Najważniejszą zasadą, jak zawsze jest zachowanie umiaru oraz działanie logiczne i systematyczne. Bardzo dobrze system sprawdza się zorganizowany w formie menu. O odmianach napiszemy w odrębnym artykule. Najlepiej sprawdza się menu z odnośnikami w formie tekstu. Obrazki sprawdzają się gorzej. Grafika, szczególnie Flashowi może stać się kula u nogi dla serwisu. Przeglądarki mają niejakie kłopoty z odczytaniem zawartości, a co za tym idzie indeksowaniem elementów zaprezentowanych w tej, bądź co bądź oryginalnej i wydajnej technologii. Wystrzegać się należy kierowania ruchu na strony puste tzw. „strony w budowie”. Zdecydowanie lepiej jest umieścić stosowne wyjaśnienie o planowanych zmianach lub rozbudowie serwisu niż umieszczanie pustego odnośnika.

Media Click

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30 53-238 Wrocław Tel. 71 757 58 15 Tel. kom. 601 774 553 Ile kosztuje audyt SEO? Porównaj ceny na https://mediaclick.pl/.

Autor

Content marketing, czyli marketing treści po polsku

Redakcja serwisu MarketingTresci.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@marketingtresci.pl

Serwis stworzony z myślą o szerzeniu wiedzy związanej z marketingiem w internecie, gdzie główną strategią jest Content Marketing.