Promocja hotelu w social media - Reklama hotelu w Internecie

Internet to obecnie najskuteczniejszy kanał komunikacji marketingowej w branży hotelarskiej. Ponad połowa rezerwacji noclegów w Europie dokonywanych jest w sieci. Kluczowym elementem strategii marketingowej online są social media. Podpowiadamy, jak promować hotel w serwisach społecznościowych i na co zwrócić uwagę przy prowadzeniu hotelowego profilu.

Reklama w Internecie

Z wielu badań przeprowadzonych w ostatnim czasie wśród właścicieli, managerów i osób odpowiedzialnych za marketing wynika, że najskuteczniejszą formą marketingu w branży hotelarskiej jest reklama online. Potwierdzają to badania konsumenckie dotyczące podróży, prawie 80% planujących podróż korzysta z sieci przy poszukiwaniu miejsc do odwiedzenia i noclegów. Na kolejnych miejscach znalazły się rekomendacje oraz sprzedaż bezpośrednia. Natomiast takie formy marketingu jak reklama w prasie, telewizji, radiu czy reklama outdoor ankietowani uznali za mniej skuteczne. Co ciekawe, zdecydowana większość na pytanie, jakie narzędzia internetowe wykorzystuje najczęściej w promocji swojego obiektu noclegowego, odpowiedziała, że są to social media. Trudno się temu dziwić, wszak media społecznościowe przeżywają obecnie apogeum popularności. Ponadto oferują niespotykane dotąd możliwości w zakresie dwustronnej komunikacji z klientami. Każdy hotel, pensjonat, dworek czy ośrodek konferencyjno – wypoczynkowy, który liczy na stały dopływ klientów, musi uwzględnić social media w swojej strategii marketingowej online. Wiele ciekawych i skutecznych porad związanych z reklamą hotelu w sieci znajdziecie w materiale https://brand.ceo/pl-pl/reklama-hotelu-skuteczna-promocja-hotelu-w-internecie/

Facebook i Instagram rządzą

Wśród wszystkich serwisów społecznościowych wykorzystywanych do promocji obiektów hotelowych prym wiodą Facebook i Instagram. Oba serwisy mogą poszczycić się największą liczbą użytkowników na świecie. Przy pomocy mediów społecznościowych hotelarze mogą szybko dotrzeć z ofertą do starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Umożliwia to mechanizm targetowania reklam. Optymalna strategia powinna obejmować działania na tych dwóch platformach, promocja na Instagramie powinna być wizualnym uzupełnieniem zabiegów na Facebooku. Jednak co warto podkreślić, obecność hotelu w social mediach nie powinna ograniczać się tylko do prezentacji własnej oferty (nachalna oferta może odnieść odwrotny skutek od zamierzonego). Na profilu hotelowych warto pokazywać nie tylko własny hotel i jego udogodnienia, ale także prezentować atrakcje okolicy, promować lokalną kuchnię, zamieszczać anonse odbywających się w pobliżu imprez kulturalnych czy sportowych. Warto pokazywać wszystko to, co może przyciągnąć turystów do naszej okolicy i naturalnie do naszego hotelu. Komunikacja hotelu w mediach społecznościowych powinna zachęcać do dyskusji, pokazywania własnych doświadczeń podczas pobytu w hotelu i regionie. Trzeba jednakże pamiętać, że social media to zarówno szansa, jak i wyzwanie związane z koniecznością radzenia sobie z negatywnymi opiniami. Prędzej czy później one się pojawią, żadnemu hotelowi na świecie chyba nie udało się jeszcze sprostać wszystkim oczekiwaniom gości.

Podsumowanie

Media społecznościowe to doskonałe narzędzie do promocji obiektów hotelowych. Jednakże, aby działania w tej sferze przyniosły zamierzony skutek w postaci stałego dopływu nowych gości, trzeba znaleźć indywidualny pomysł na obecność hotelu w tej przestrzeni. Ponadto działania muszą charakteryzować się kreatywnością i ciągłością. Nudna i sporadyczna komunikacja to krok do klęski wizerunkowej.

 

Autor

Content marketing, czyli marketing treści po polsku

Redakcja serwisu MarketingTresci.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@marketingtresci.pl

Serwis stworzony z myślą o szerzeniu wiedzy związanej z marketingiem w internecie, gdzie główną strategią jest Content Marketing.