5 narzędzi internetowych, z których każdy przedsiębiorca powinien korzystać w komunikacji z klientem.

Internet daje ogromne możliwości promocyjne, jednak nie wszyscy biznesmeni zwacają na nie uwagę, często traktując je pobłażliwie. To wielki błąd, gdyż to co nazywamy „miękkim PR” często jest wyznacznikiem sukcesu firmy – szczególnie w obecnych czasach. Konsumenci zwracają szczególną uwagę na to, jaki jest obraz firmy w internecie i wybierają tych producentów, którzy otwarcie komunikują się z klientem poprzez wszelkie platformy i nowe media. Oto 5 najważniejszych narzędzi, z których korzystać powinien każdy przedsiębiorca.

Social media

Wydaje się, że wspominanie o portalach społecznościowych to sprawa zbyt oczywista, jednak praktyka pokazuje, że z tego dobrodziejstwa nadal korzysta stosunkowo niewiele firm. Jest to oczywisty błąd, który należy jak najszybciej naprawić, gdyż „jeśli nie ma Cię w social media, to nie istniejesz” – jak mówi popularne powiedzenie.

Portale społecznościowe takie jak Tweeter, Facebook, LinkedIn czy Instagram już dawno stały się nie tylko platformą do komunikacji międzyludzkiej, ale także do utrzymywania kontaktu na linii przedsiębiorstwo-klient. Obecność w nich jest zatem absolutną podstawą działania każdej firmy w internecie – zbliża markę do klienta i, jeśli jest odpowiednio prowadzona, pokazuje mu swoją ludzką stronę. To świetny sposób na informowanie internautów o nowych ofertach i produktach, ale także na prowokowanie dyskusji i poszerzanie w ten sposób zainteresowania innych użytkowników portalu.

Pamiętajmy też, że media społecznośćiowe rodzą możliwość płatnej promocji treści. To naprawdę znakomite narzędzie, które pozwala na dotarcie do konkretnej osoby, o danym wieku, wykształceniu czy zainteresowaniach. Płatne reklamy, choć nie mają długofalowego działania, są świetnym środkiem doraźnym na poprawę kondycji firmy. Warto jednak dokonać dokładnego researchu, by były one miarodajne i efektywne.

Blog firmowy

Blogowanie nie jest, a właściwie nie powinno być, domeną tylko celebrytów czy modelek. Z blogów powinien korzystać też każdy przedsiębiorca, któremu zależy na budowaniu trwałej relacji ze swoimi klientami. Blogi są świetnym miejscem, w którym można w przystępny, ale rzeczowy sposób, opowiadać o swoim biznesie itd. Wielką zaletą blogowania jest jego nieformalny charakter i możliwość swobodnego wypowiadania swoich myśli. Jeżeli będziemy robić to w ciekawy sposób, a publikacje będą realizowane regularnie, to możemy liczyć na to, że czytelnicy będą do nas wracali i czekali na dalsze wpisy.

Blog firmowy rodzi jeszcze jedną możliwość – może być dodatkowym źródłem zarabiania pieniędzy. Posiadając bloga, stajemy się potencjalnymi wydawcami, a nasza strona może być po prostu platformą reklamową dla innych firm. Nie namawiamy oczywiście, by zasypywać stronę reklamami, a zwłaszcza reklamami konkurencji, jednak artykuł sponsorowany może być idealnym rozwiązaniem. Nie tylko bezpośrednio zarobimy pieniądze za jego publikację, ale także sprowokujemy ruch naturalny na samej stronie. Internauci szukający treści artykułu sponsorowanego będą przecież czytelnikami naszego bloga i z dużą dozą prawdopodobieństwa zwrócą też uwagę na inne treści publikowane na nim.

Content Marketing

W powyższych punkcie wspominaliśmy o content marketingu jako potencjalnym źródle naszego zarobku, jednak nie zapominajmy, że content marketing sam w sobie jest też znakomitą formą promocji, po którą sięga coraz więcej przedsiębiorców. Jest on szalenie skuteczny i buduje pozytywny wizerunek marki, czyli dba o to, co nazywamy Public Relations. O tym, jak istotny jest PR w sukcesie każdego przedsięwzięcia wie chyba każdy, kto uczestniczy w wyborach politycznych. Często nieznane ugrupowania, które mocno przyłożyły się do promocji swojego wizerunku, zaskakiwały bardzo dobrymi wynikami, choć nikt nie dawał im żadnych szans. Na tym właśnie polega content marketing!

Dzięki niemu można bywać w każdych mediach i wypowiadać się jako ekspert, który komentuje dane zagadnienie. Nic tak nie buduje dobrego wizerunku firmy, jak komentowanie i analizowanie danych sytuacji z perspektywy specjalisty. Oczywiście medium, na którym zdecydujemy się zamieścić nasze treści, powinno być jak najbardziej szanowane wśród docelowej grupy odbiorców. Nie zawsze jego wielkość równa się jakości, choć oczywiście są takie tytuły, które wzbudzają szacunek bez względu na to, co chcemy promować. Warto jednak zastanowić się nad jak najlepszymi miejscami, w których nasze słowo będzie promowane.

 3 w 1

Aby kampania marketingowa on-line odniosła wizerunkowy i komercyjny sukces, należy połączyć wszystkie powyższe metody i korzystać z każdej z nich. Uzupełniają się one wzajemnie i ich kompleksowe wykorzystanie jest kluczem do sukcesu każdego przedsięwzięcia. Jeżeli chcesz wdrożyć je do swojej kampanii internetowej, to koniecznie skontaktuj się z agencją content marketingową, która zajmuje się wszystkimi tymi aspektami – budowanie profilu w social media, prowadzenie firmowego bloga oraz publikowanie artykułów sponsorowanych na popularnych serwisach (content marketing). Brand.ceo czeka na każdego, kto chce osiągnąć sukces w internecie!

Autor

Content marketing, czyli marketing treści po polsku

Redakcja serwisu MarketingTresci.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@marketingtresci.pl

Serwis stworzony z myślą o szerzeniu wiedzy związanej z marketingiem w internecie, gdzie główną strategią jest Content Marketing.