Ściągnij do siebie klientów dzięki pozycjonowaniu.

Coraz więcej firm trafia ze swoimi usługami do internetu – wybierają jednak różne drogi, od blogów i stron internetowych, przez profile na mediach społecznościowych, na sponsorowanych artykułach kończąc. Niektóre idą krok do przodu i, słusznie zresztą, łączą te wszystkie platformy i komunikują się z ludźmi na wielu „frontach jednocześnie”. Ci najlepsi inwestują także w pozycjonowanie. Czym ono jest i w jaki sposób pomaga w ściąganiu do siebie dużej ilości klientów? Ten artykuł wyjaśni zagadnienie pozycjonowania.

Pozycjonowanie, czyli daj się odnaleźć

Pozycjonowanie dotyczy stron internetowych i często jest nazywane SEO (skrót z jęz. ang. od Search Engine Optimization, czyli optymalizacja przeglądarki internetowej). Najprościej rzecz ujmując, jest to szereg czynności, którego celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania Google. Wpisując w wyszukiwarce dowolną frazę, np. „producent filiżanek Wrocław” wyskoczy nam lista wyników z różnymi firmami sprzedającymi filiżanki we Wrocławiu. Jeżeli jednak myślisz, że ich kolejność jest przypadkowa, to grubo się mylisz! To właśnie dzięki pozycjonowaniu najwięcej ludzi odwiedzi linki z pierwszej strony Google, a przede wszystkim pierwsze 2 lub 3. Od czego jednak zależy ta pozycja?

Pozycjonować może każdy, zatem pierwszym kryterium naszego miejsca na liście jest konkurencja. Im jest ona większa, tym trudniej przebić się przez gąszcz wyszukiwanych fraz, które przecież powtarzalne są dla firm z tej samej branży. Wpisując hasła takie jak „porady prawne”, „nieruchomości” czy „informatyk”, znajdziemy dziesiątki, setki i tysiące różnych witryn, promujących takie usługi. Niektóre branże mają dużo łatwiej – np. producenci kołder sensorycznych nie muszą konkurować z tysiącem innych producentów, gdyż zwyczajnie w Polsce ich nie ma.

Budowę swojej pozycji osiąga się także przez budowanie sieci linkowej, czyli wtedy, gdy my odsyłamy na witryny innych, a inni odsyłają do nas. Tzw. Link Building działa trochę jak poczta pantoflowa – im częściej jesteśmy wymieniani w internecie, tym lepiej dla naszej pozycji. Oczywiście największą wartość będą miały te strony, które same są wiarygodne i dobrze wypozycjonowane. Należy zatem dbać o to, by samemu linkować do innych stron, ale też by inni linkowali do nas.

Ostatnią rzeczą, która wpływa na pozycjonowanie, jest tzw. SEO On-site, czyli manipulowanie kodem źródłowym strony oraz umieszczanie na niej treści pełnej słów kluczowych. Szukając czegoś w wyszukiwarce wpisujemy przecież jakieś frazy, która mają nam pomóc znaleźć konkretną usługę lub produkt. Wypełnianie treści na naszej stronie słowami kluczowymi jest jak zarzucanie zanęty na ryby – jeżeli ktoś po nie sięgnie, to po prostu do nas trafi.

Jak pozycjonować, żeby działało?

Wszystkie powyższe metody muszą oczywiście łączyć się ze sobą, najlepiej na jak największej ilości platform. Publikowanie unikalnych treści pełnych słów kluczowych, pojawianie się na stronach innych, linkowanie od siebie na zewnątrz… Czy jest jakieś narzędzie, które łączy je wszystkie w sobie, a można z niego korzystać na dowolnych platformach? Jest i nazywa się content marketing!

Content marketing to tworzenie wartościowych treści w postaci artykułów sponsorowanych, które można umieszczać zarówno na swoim blogu/stronie, ale także na stronach zewnętrznych, czyli publikować swoje własne treści na zewnętrznych portalach branżowych. Oczywiście w każdym z nich, bez względu na to gdzie jest umieszczony, implementujemy jak największą ilość słów kluczowych.

Artykuły sponsorowane mogą być kompleksowym narzędziem pozycjonerskim, a ich publikacją i promocją zajmują się agencje content marketingowe, takie jak Brand.ceo czy FusionSystems. Na zlecenie firmy tworzą teksty (czy nawet całe strony internetowe), a następnie publikują je na portalach związanych z Twoim produktem czy usługą. Na takim rozwiązaniu korzysta każdy – producent firmy, bo tekst, w którym wciela się w role eksperta, publikowany jest na niezależnej stronie (budowanie wizerunku marki) oraz sam wydawca, czyli właściciel strony, bo po prostu zarabia na tym pieniądze.

Pozycjonowanie dzięki artykułom sponsorowanym w naturalny sposób tworzy też bazę linków. Wydawcy pozwalają na używanie linków „do follow”, które można umieścić w artykule. Na czym one polegają? Jeżeli Twój tekst umieszczony jest na ogólnopolskiej stronie zrzeszającej wędkarzy, to możesz umieścić w nim link, przenoszący do Twojego sklepu wędkarskiego. W taki sposób odbierzesz „moc pozycjonerską”, która drzemie w miejscu publikacji i przekażesz ją swojej stronie. Im więcej takich wymian, tym lepiej – tym wyżej znajdziesz się w wyszukiwaniach Google.

Wypozycjonuj się i zwiększ siatkę klientów!

W taki sam sposób, w jaki tworzy się siatkę linków pozycjonujących, powiększa się też siatkę klientów. Strona firmowa znajduję się coraz wyżej, a ludzie, po słowach kluczowych, częściej trafiają bezpośrednio na nią. Dodatkowo nasza marka pojawia się na serwisach zewnętrznych, co kreuje wizerunek godnego zaufania specjalisty. Nie wiesz jednak od czego zacząć? Nie jesteś w stanie samemu poradzić sobie z takim wyzwaniem? Skontaktuj się z agencją content marketingową Brand.ceo, a z pewnością odniesiesz wizerunkowy i finansowy sukces.

Autor

Content marketing, czyli marketing treści po polsku

Redakcja serwisu MarketingTresci.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@marketingtresci.pl

Serwis stworzony z myślą o szerzeniu wiedzy związanej z marketingiem w internecie, gdzie główną strategią jest Content Marketing.