Wizerunek specjalisty jako metoda promocji firmy.

Istnieje wiele różnych sposobów na promowanie usług swojego przedsiębiorstwa, a jednym z nich jest kreowanie wizerunku specjalisty w swojej dziedzinie. Ufamy ludziom, którzy mówią mądre rzeczy na łamach branżowych czasopism lub ich  wydań internetowych. Jest to znakomity sposób na budowanie zaufania i szacunku do swojej osoby i do tego, co ma się do powiedzenia – zwłaszcza wtedy, gdy przy okazji wypowiadania się w danym temacie udzielamy przydatnych, obiektywnych informacji. Wiele osób myśli, że taki sposób marketingowy zarezerwowany jest tylko dla największych graczy, jednak jest to nieprawdą. Dzięki content marketingowi możemy wypowiadać się na dowolny temat w dowolnych mediach!

 Zaufania nie da się kupić

Często jest tak,  że wykorzystane zostały niemal wszystkie narzędzie promocji, a mimo to nie doszło do spodziewanego progresu czy poszerzenia siatki klientów Firmy wykorzystują metody, które nie są już tak skuteczne jak kiedyś, bo spadło do nich zaufanie odbiorców. Mamy przecież dość wyskakujących okienek reklamowych czy neonowych, irytujących bannerów, które namawiają nas nachalnie do dokonania zakupu. Wówczas trzeba sięgnąć po inne metody, które stawiają na efekt długofalowy i budzą zaufanie wśród internautów. Świetnym sposobem na to są eksperckie wypowiedzi i komentarze, na których bazuje content marketing.

Zaufanie, bo to ono jest najważniejsze przy wyborze stałego dostawcy produktu lub usługi, to nie jest coś, co po prostu można kupić. Banner reklamowy, roll-up czy płatna reklama w internecie nastawione są na efekt jednorazowy. Nie są oczywiście złe i powinniśmy także inwestować w takie krótkotrwałe formy promocji, jednak w dłuższej perspektywie będą one zawodne. Każda szanująca się firma, licząca na stałe współprace i pozycję lidera swojej branży, musi zainteresować się właśnie takimi rozwiązaniami jak content marketing.

B ądź ekspertem niezależnie od dziedziny

Ne ma takiej branży na świecie, w której nie można występować w roli eksperta, specjalisty. Czy jest to zagadnienie prawne, usługa finansowa czy sprzedaż produktów RTV, zawsze można rzeczowo wypowiedzieć się i doradzić. Jeżeli chodzi o media, w których komentarz ekspercki występuje, to właściwie nie ma ograniczeń, jednak najpopularniejsze są prasa i internet, czyli czasopisma i ich odpowiedniki internetowe. Najskuteczniejszą formą tego typu promocji jest oczywiście takie dobieranie platform publikacyjnych, żeby jak najlepiej zgadzały się z naszą specjalizacją. Prowadzisz sklep wędkarski? Doskonale wiesz, jak wiele czasopism o tej tematyce wydawanych jest w Polsce. Branża nie ma znaczenia – wystarczy, że masz coś ciekawego do powiedzenia, a na pewno znajdzie się miejsce, w którym Twoje porady będą miały realnych odbiorców.

Zanim zadasz sobie pytanie, dlaczego bycie ekspertem jest tak istotne, to zastanów się, czym sam kierujesz się przy dokonywaniu zakupowych wyborów. Prawdopodobnie szukasz informacji w internecie, a największe zaufanie budzą te firmy i ci producenci, którzy często wypowiadają się i komentują bieżące sprawy, jednocześnie udzielając pewnych ogólnych rad, z których skorzystać może potencjalny klient. Jeżeli prowadzisz jakikolwiek biznes, to tym ekspertem możesz być Ty – bez względu na to, czym zajmuję się Twoja firma i jaki jest jej rozmiar.

Na pomoc content marketing

Udzielanie eksperckich porad w tytułach, będącymi wpływowymi liderami branżowymi, nie jest oczywiście ogólnodostępne. Nie można tak po prostu się znaleźć na łamach takich czasopism. Jak więc sprawić, żeby Twoje słowa trafiły do tysięcy odbiorców? Skontaktować się z agencją content marketingową!

Agencje content marketingowe zajmują się publikowaniem artykułów sponsorowanych na wszelkich dostępnych platformach wydawniczych – od ogólnopolskich czasopism, przez lokalne tygodniki, na wydaniach internetowych kończąc. Na zlecenie klienta tworzą artykuł, lub przyjmują już gotowy i zlecają go wydawnictwu do publikacji. Jest to świetna możliwość dla wszelkich przedsiębiorców, którym zależy na występowaniu w mediach i dzieleniu się swoją wiedzą. Przy okazji poszerzając siatkę swoich klientów!

Największą zaletą content marketingu jest właśnie pozyskiwanie klientów poprzez wypowiadanie się na łamach popularnych tytułów. Nic tak nie przyciąga do firmy zdecydowanego klienta, jak stabilna pozycja firmy w  branży. A o pozycji takiej świadczy ilość (ale także jakość) wypowiedzi w prasie i internecie!

Samemu czy z agencją?

Istnieje wiele agencji content marketingowych, które specjalizują się w tego typu promocji. Brand.co, jedna z wiodących agencji contentowych w Polsce, realizuje zarówno pojedyncze zlecenia dla mikroprzedsiębiorców, jak i wielkie kampanie dla dużych, ogólnopolskich koncernów. Zasada jest prosta – wystarczy skontaktować się z agencją i przedstawić swoją wizję i oczekiwania. Cała reszta w rękach agencji!

Jeżeli zależy Ci na bywaniu w mediach i wypowiadaniu się w nich w roli eksperta, to content marketing powinien być Twoim wyborem. Zastanów się co możesz przekazać czytelnikom, a następnie po prostu to realizuj. Content marketing spowoduje, że Twoja konkurencja zostanie daleko w tyle!

Autor

Content marketing, czyli marketing treści po polsku

Redakcja serwisu MarketingTresci.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@marketingtresci.pl

Serwis stworzony z myślą o szerzeniu wiedzy związanej z marketingiem w internecie, gdzie główną strategią jest Content Marketing.