E-commerce: wartościowe treści w procesie optymalizacji konwersji

Wartościowe treści, publikowane w ramach content marketingu, to obecnie nie tylko sposób na poprawienie widoczności sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania na frazy związane z asortymentem, ale także ważny element procesu optymalizacji konwersji. Dzięki wartościowym treściom można rozwiać wszelkie wątpliwości zakupowe klientów, zwiększyć zaufanie odbiorców do marki, zainteresować konkretnych produktem i zachęcić do zakupu. Wszystko po to, aby strona była jeszcze skuteczniejsza w zakresie sprzedaży, a jak największa grupa odwiedzających stawała się zadowolonymi klientami.

Content marketing

W ostatnim czasie, skuteczność tradycyjnych formatów reklamowych (banery reklamowe, reklamy typu pop-up) w zakresie sprzedażowym, na skutek zmęczenia internautów i ich przesytu w przestrzeni internetowej, znacznie spadła. Nie dość, że już nikt nie zwraca na nie uwagi, (tzw. ślepota banerowa) to na dodatek Google od dawna już obniża ranking stronom, które wyświetlają inwazyjne reklamy, utrudniające przeglądanie. Obecnie jednym ze skuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów są wartościowe treści. Z ich pomocą można wypromować modę nie tylko na pewien styl życia, ale konkretne produkty z nim związane.

Wartościowe treści publikowane w obszarze e-commerce to szereg korzyści:

  • Wzrost sprzedaży - przy pomocy wartościowych treści można nie tylko szybciej i skuteczniej zachęcić nowych klientów do zakupu, ale także sprawić, aby jak największa grupa odwiedzających została płacącymi klientami (optymalizacja konwersji).
  • Większy ruch na stronie – treści generują wartościowy ruch na stronie (przyciągają uwagę osób zainteresowanych tematem i skłonnych do zakupu).
  • Większa rozpoznawalność marki – z pomocą ciekawych treści sprawisz, że marka będzie znana nie tylko wąskiej grupie specjalistów.
  • Pożądany wizerunek marki – wartościowe treści to najlepszy sposób na wykreowanie określonego wizerunku marki (np. marki innowacyjnej).
  • Dobra widoczność w wyszukiwarce – wartościowe treści to jeden z najważniejszych czynników rankingowych Google.

Optymalizacja konwersji

Konwersja to realizacja konkretnego celu przez użytkowników odwiedzających naszą stronę. W zakresie e-commerce najważniejszym celem jest oczywiście sprzedaż (tzw. konwersje sprzedażowe). Wskaźnik konwersji to odsetek odwiedzających użytkowników, którzy dokonali zakupu w naszym sklepie. To podstawowa miara skuteczności sklepu internetowego. Im wyższy wskaźnik konwersji, tym lepiej, dlatego warto zrobić wszystko, aby jak największa grupa odwiedzających zostawała naszymi klientami. Trzeba pamiętać, że podwójny wzrost tego wskaźnika to 100% wzrost sprzedaży, dlatego, zanim zainwestujemy w inne (czytaj: drogie) działania marketingowe, warto zoptymalizować konwersję.

Optymalizacja konwersji to maksymalne uproszczenie i ułatwienie użytkownikom zakupów w naszym sklepie internetowym. Proces polega na usunięciu przeszkód ze ścieżki zakupowej (np. niewidoczny przycisk „Płacę”) i wprowadzeniu pewnych udogodnień (uproszczenie formularza zakupowego czy wprowadzenie nowych sposobów płatności), mających zachęcić użytkownika do zakończenia transakcji (Zobacz 12 przetestowanych sposobów w praktyce na optymalizację konwersji: https://estrategie.pl/optymalizacja-konwersji-poradnik/). Czasem jeden drobny element jest w stanie skutecznie odstręczać klientów od zakupu, dopóki go nie usuniemy, nie ma sensu podejmować dalszych działań marketingowych.

Wartościowe treści w optymalizacji konwersji

Proces optymalizacji konwersji polega nie tylko na usunięciu technicznych przeszkód ze ścieżki zakupowej w sklepie internetowym, ale także podjęciu pewnych działań mających skłonić użytkownika do zakończenia transakcji. I właśnie w tym zakresie dużą rolę odgrywają wartościowe treści. Z pomocą przekonujących i wyczerpujących opisów, wysokiej jakości zdjęć i filmów, ciekawych artykułów, profesjonalnych ekspertyz oraz praktycznych poradników publikowanych na blogu można skutecznie zachęcić użytkowników do bliższego zainteresowania się pewnymi produktami i skłonić ich do zakupu.

Wartościowe treści w procesie optymalizacji konwersji służą:

- rozwianiu wszelkich wątpliwości i zastrzeżeń na każdym etapie procesu zakupowego (przekonaj klienta, że Twoja oferta jest najlepsza na rynku),

- zwiększeniu zaufania do marki (klienci chętniej dokonują zakupów w sklepach, do których mają pełne zaufanie),

- komunikacji wartości (wyczerpujące opisy produktów to podstawa w sklepie internetowym, tylko tak można przekonać użytkownika do zakupu – czasem brak opisu jednego szczegółu może zadecydować o rezygnacji z zakupu, dlatego warto napisać więcej niż mniej),

- pokazaniu korzyści (pisz językiem korzyści: nie skupiaj się na przedstawieniu parametrów i cech produktu, ale korzyści, jakie może zyskać klient po zakupie),

- zachęceniu do podjęcia natychmiastowego działania (skuteczne hasło reklamowe czy zachęcający komunikat „Call to action").

Podsumowanie

Optymalizacja konwersji to pierwsza czynność, jaką powinni przeprowadzić Internetowi przedsiębiorcy, którzy będą chcieli zwiększyć sprzedaż (właściwie chyba wszyscy o tym nieustannie myślą). Warto się za to zabrać już, a nie, kiedy poziom sprzedaży drastycznie spadnie i sklep będzie na skraju bankructwa. Wydobycie potencjału sprzedażowego sklepu to zdecydowanie tańszy i skuteczniejszy sposób na wzrost sprzedaży niż drogie kampanie reklamowe w portalach ogólnoinformacyjnych czy prasie i telewizji.

Autor

Content marketing, czyli marketing treści po polsku

Redakcja serwisu MarketingTresci.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@marketingtresci.pl

Serwis stworzony z myślą o szerzeniu wiedzy związanej z marketingiem w internecie, gdzie główną strategią jest Content Marketing.