Tworzenie i publikowanie treści – jak robić to skutecznie?

Content marketing, czyli tworzenie i publikowanie artykułów sponsorowanych, musi odbywać się na konkretnych zasadach. Ta strategia marketingowa, podobnie jak każda inna strategia, nie może polegać na spontanicznych, nieprzygotowanych ruchach, gdyż będzie to jedynie stratą czasu i pieniędzy. Artykuły muszą odpowiednio przygotowane – nie tylko merytorycznie, ale także technicznie. Oto 5 porad, jak tworzyć treści, które będą angażowały czytelnika.

Po pierwsze, odpowiednie miejsce i czas

Jednym z najważniejszych elementów content marketingu jest regularne publikowanie treści. Nie chodzi tylko o to, by pojawiały się one w takiej samej ilości w danym miesiącu czy tygodniu, ale także by miało to miejsce w tych samych dniach i godzinach. Czytelnik przyzwyczaja się do pewnych ram czasowych i lubi, gdy materiały ukazują się o konkretnej porze. Nie od dziś wiadomo, że content marketing jest strategią długoterminową, która wymaga cierpliwości i spokoju. Efekt przywiązania się czytelnika do marki wywołuje się właśnie dostarczenie mu treści w określonych porach dnia i tygodnia – i tego należy się trzymać.

Nie inaczej jest z miejscem publikacji. Jeżeli są to media społecznościowe, to sprawa jest prostsza, gdyż docieramy bezpośrednio do ludzi, którzy nas śledzą. Jeżeli chodzi zaś o portale zewnętrzne, to musimy dobrze zastanowić się, gdzie przebywają nasi potencjalni klienci i właśnie w tym miejscu publikować treści.

Po drugie, informuj, ale nie reklamuj

Artykuły sponsorowane mają to do siebie, że pomimo swojego marketingowego charakteru, nie mogą w bezpośredni sposób namawiać do zakupu naszych usług czy towarów. Mają informować, edukować i poszerzać wiedzę czytelnika… Przekaz reklamowy powinien stanowić jedynie tło, które wychwyci tylko wprawiony marketingowiec. Przeciętny czytelnik nie powinien zauważyć żadnej perswazji w tekście, a jedynie czyste informacje.

Umiejętność tworzenia takich tekstów wymaga doświadczenia i ponadprzeciętnych zdolności redaktorskich, zatem warto zgłosić się do profesjonalnego copywritera, który po prostu zrobi to dobrze. Jeżeli jednak czujesz się na siłach, żeby połączyć tekst informacyjny z marketingowym, to nie czekaj, tylko bierz się za pisanie! Nikt nie zna lepiej problemów Twoich klientów niż ty sam. Wykorzystaj tę przewagę!

Po trzecie, nie ograniczaj się do samego tekstu

Fundamentem content marketingu był, jest i będzie tekst i nic tego nie zmieni. To słowa są podstawą artykułów sponsorowanych, zarówno w czasopismach jak i ich wydaniach internetowych. Warto jednak każdy artykuł opatrzyć ładnymi zdjęciami, które będą wizualizowały omawiany problem lub wyjaśniały go. Świetnie sprawdzają się wszelkie infografiki, przedstawiające sposób działania opisywanego zjawiska w np. w postaci wykresu.

Bardzo dobrze sprawdzają się prezentacje i filmy video. Zwłaszcza te drugie narzędzie jest skuteczne, gdyż badania pokazują, że filmy są dużo bardziej angażujące niż tekst. Warto zatem do artykułu dołączyć krótki film z ekspertem, który w rzeczowy sposób będzie komentował dane wydarzenie czy zjawisko. Filmy mają też funkcję wizerunkową – każdy szanujący się przedsiębiorca powinien raz na czas wystąpić „przed kamerą”!

Po czwarte, stosuj zasady SEO

O skuteczności artykułów sponsorowanych nie świadczy tylko jakość tekstu i miejsce, w którym zostanie on umieszczony – przy obecnym, bardzo konkurencyjnym rynku, należy też wykorzystywać techniczne możliwości internetu, a konkretniej SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja wyszukiwarek internetowych). Zapamiętaj zatem, żeby każdy tekst był wypełniony słowami kluczowymi, które w bezpośredni sposób ściągają na Twoją witrynę zainteresowanych internautów. Najlepiej oczywiście, by nie robić tego jednak zbyt nachalnie – nie tylko dlatego, że może to wyglądać nienaturalnie dla czytelnika, ale może zostać za takie uznane przez samą wyszukiwarkę Google! Obniży to wówczas wartość pozycjonerską strony, zamiast ją podnieść.

Nie można zapomnieć także o linkowaniu, zarówno wewnętrznym (odnoszenie się do swoich własnych artykułów) oraz zewnętrznym (linkowanie do innych stron branżowych, o podobnej tematyce). Linkowanie stanowi bardzo istotny element SEO, gdyż buduje pozycję strony jako popularnej i wartej uwagi.

Po piąte – zainwestuj w agencję marketingową

Wszystkie powyższe zadania można zrobić samemu, jednak nie każdy posiada odpowiednie umiejętności, czas, czy po prostu dostęp do pewnych narzędzi. Osoby prywatny mogą np. zgłaszać się do wydawców o publikacje, jednak zawsze będą to dużo większe koszta, niż w przypadku agencji. Agencja zapewni też kompleksową pomoc w kwestii content marketingu, gdyż posiada pełne zaplecze pracownicze. Profesjonalny copywriter napisze dobry, rzeczowy tekst, który do tego będzie wypełniony słowami kluczowymi. Sam artykuł będzie z jednej strony obiektywny i rzetelny, a z  drugiej będzie promował Twoje usługi, jednak w sposób nienachalny.

Agencje content marketingowe, takie jak Brand.ceo czy FusionSystems, mogą pomóc Ci w realizacji skutecznej kampanii contentowej. Nie wahaj się i sprawdź ich ofertę jeszcze dziś, gdyż Twoja konkurencja z pewnością już to zrobiła!

Autor

Content marketing, czyli marketing treści po polsku

Redakcja serwisu MarketingTresci.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@marketingtresci.pl

Serwis stworzony z myślą o szerzeniu wiedzy związanej z marketingiem w internecie, gdzie główną strategią jest Content Marketing.