SEM na przykładzie artykułów sponsorowanych

SEM to z języka angielskiego Search Engine Marketing, czyli marketing wyszukiwarki internetowej. Na SEM składa się SEO (Search Engine Optimization), czyli działania pozycjonujące stronę, oraz PPC (Pay Per Click), czyli płatne reklamy. Firmy działające i promujące się w Internecie bardzo często sięgają po którąś z tych metod (SEO lub PPC), a nie wiedzą, że istnieje narzędzie, które łączy je oba w jednym. Jest to content marketing i artykuły sponsorowane, jednak w jaki sposób objawia się SEM w jego działaniu?

Content, czyli słowa, linki i komentarze

Jest wiele czynniki, które wpływają na SEO stron, a trzema bardzo istotnymi są słowa kluczowe, budowanie linków oraz aktywność na witrynie. Jak to ma się do artykułów sponsorowanych?

Artykuły to oczywiście ekspercie teksty, które traktują o jakimś temacie w obszerny i obiektywny sposób (a przynajmniej takie jest założenie). Do powstania artykułu sponsorowanego niezbędne są słowa, a te mogą być słowami kluczowymi, czyli tzw. keywordsami. Wyszukiwarki internetowe reagują bowiem na pewne frazy i teksty, którymi posługują się internauci w celu odnalezienia danej rzeczy czy informacji. Każdy artykuł sponsorowany powinien być zatem po brzegi wypełniony odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi, by przyciągać do siebie jak największa ilość czytelników. Nie można jednak przesadzać – tekst musi być naturalny, a zbyt dużo keywordsów może wręcz zaszkodzić stronie.

Linkowanie i komentarze to także nieodłączny element SEO. Artykuły sponsorowane zawsze powinny odnosić się w treści do naszej strony domowej, gdyż w ten sposób pobiera ona moc pozycjonerską witryny wydawniczej. Każdy artykuł natomiast powinien dawać czytelnikom możliwość komentowania. Ruch na stronie, który wyraża się w bezpośredniej aktywności internautów ma nieocenioną wręcz moc SEO. W obu tych przypadkach (linkowanie i komentowanie) chodzi po prostu o to, żeby nasza witryna „żyła” w Internecie. Jeżeli będzie często cytowana i linkowana, a sami jej uczestnicy będą aktywni, to algorytmy Google częściej będą odnajdywały ją w wynikach wyszukiwań.

Artykuł sponsorowany a PPC

Content marketing opiera się na artykułach sponsorowanych, które są znakomitym narzędziem do marketingu PPC, czyli płatnej reklamy. Stworzenie artykułu, który będzie rzeczowo omawiał jakiś temat, to idealny pretekst by ustawić go jako płatną treść na portalu społecznościowym lub w wyszukiwarce. Chodzi o promowane posty i o Google AdWords, dzięki którym można trafiać do naszego targetu z doskonałą precyzją. Oczywiście wymaga to researchu i analizy najlepszego odbiorcy, jednak jest to poświęcenie warte fatygi. Artykuł sponsorowany, który dostarczy się „pod nos” internauty, z pewnością nie pozostanie niezauważony. Odpowiedni tytuł, zachęcający lid oraz treść, która niesie jakąś wartość… Połączenie tych trzech wartości wraz z płatną reklamą to genialna kombinacja. Jeżeli mamy już z czymkolwiek docierać do konkretnego internauty, to właśnie z content marketingiem!

Autor

Content marketing, czyli marketing treści po polsku

Redakcja serwisu MarketingTresci.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@marketingtresci.pl

Serwis stworzony z myślą o szerzeniu wiedzy związanej z marketingiem w internecie, gdzie główną strategią jest Content Marketing.