Często sukces finansowy firmy zależy od skuteczności jej działań w internecie. Wielki koncerny wiedzą jak to robić, gdyż mają grono specjalistów, które cały czas pracuje nad jak najskuteczniejszą aktywnością on-line. Problem pojawia się, gdy kampanie promocyjne czy jakiekolwiek inne działania internetowe ma podjąć małe lub średnie przedsiębiorstwo. Błędy, które popełniają właściciele takich firm, są jednak dość powtarzalne i w łatwy sposób można je wyeliminować. Oto 5 najczęstszych błędów, które dyskwalifikują firmy w internecie.
1. Nieregularna aktywność
Najczęściej popełniany błąd, który często wynika z przekonania, że po prostu nie trzeba aktywnie udzielać się w internecie, gdyż nic to nie zmieni. Zmieni! I to naprawdę wiele. Przede wszystkim pokazuje to, że szanujemy swoich odbiorców. Regularne dostarczanie im treści to udowodnienie, że zależy nam na nich i że chcemy utrzymać ich przy sobie. Warto pamiętać, iż algorytmy Google także preferują te strony, na których notorycznie coś się dzieje.
Rozwiązanie:
Ustalenie konkretnego terminarza aktualizacji; nie trzeba zaczynać od codziennych artykułów czy porad, ale raz czy dwa na tydzień w zupełności wystarczy. Liczy się przede wszystkim regularność! Lepiej pisać rzadziej, ale stale, niż często, jednak w krótkim odstępie czasu. Gdy milczysz w internecie, to po prostu przestajesz w nim istnić.
2. Strach przez nowościami
Firmom często wydaje się, że niektóre nowości ze świata komunikacji intenetowej ich nie dotyczą. Nowe profile w portalach społecznościowych, podążanie za ogólnoświatowymi trendami, nowe rozwiązania systemowe… Uważasz, że Twoja firma jest na to zbyt mała? Nic z tych zeczy! Zawsze trzeba brać przykład od największych, a Ci korzystają z aktualnych trendów, gdyż pozwala im to utrzymać się na wysokiej pozycji wśród konkurencji.
Rozwiązanie: śledzenie rozwiązań, które aktualnie są na topie. Najlepszym przykładem jest Real Time Marketing, czyli szybkie reagowanie na popularne wydarzenia ze świata popkultury. Pamiętasz premierę nowego filmu Star Wars? Ilość reklam, memów i spotów z tym związanych? Przy najbliższej okazji dołącz do takiego szaleństwa, a z pewnością wiele zyskasz. A na pewno nic nie stracisz!
3. Ograniczenie się do jednego medium
Często jest tak, że firma tworzy profil na portalu społecznościowym i mówi: „dość!”. Nie można jednak ignorować innych platform, gdyż po prostu można na nich natrafić na zupełnie nowe grono odbiorców. Duży rozmach związany z aktywnością on-line to znak, że nie boimy się wyzwań i jesteśmy przystosowani do nowoczesnego otoczenia intenetowego. Świetnym rozwiązaniem jest także pojawianie się na łamach ogólnopolskich tytułów czy jakichkolwiek branżowych czasopism. To genialna metoda promocji, która kreuje wizerunek firmy jako znawcy i szanowanego specjalisty.
Rozwiązanie: Content marketing, czyli artykuły sponsorowane! Najlepsze możliwe uzupełnienie podstawowych narzędzi internetowych (bloga, social media, strony intrnetowej). Pojawianie się na innych stronach w roli eksperta to urozmaicenie ogólnych działań promocyjnych, które jest krokiem ku staniu się branżowym liderem.
4. Brak pozycjonowania
Pozycjonowanie stało się nieodłącznym elementem sukcesu każdego przedsięwzięcia w Internecie, jednak jeszcze nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. Każdy dzień, tydzień i miesiąc bez pozycjonowania, czyli SEO (serach engine optimization), to po prostu ułatwienie pracy konkurencji. Pozycjonowanie jest absolutnie niezbędne, by odnieść sukces on-line. Trzeba koniecznie ułatwić ludziom proces znajdowania Ciebie i Twojej usługi, gdyż w taki sposób pozyskuje się najczęściej klientów w Internecie.
Rozwiązanie: jeżeli znasz się na nowych technologiach i znasz techniki pozycjonerskie on-page i off-page, to możesz pokusić się o samodzielną optymalizację swoich stron i treści, które publikujesz. Jeżeli jednak nie czujesz się na siłach, lub zwyczajnie nie masz na to czasu, to musisz zainwestować w specjalistę, który pomoże Ci stworzyć skuteczną kampanię pozycjonująca.
5. Poleganie tylko na sobie
Wiele firm uważa, że jest w stanie poradzić sobie ze wszystkimi powyższymi problemami samemu. Jeżeli tak jest w 100% - chylimy czoła! Praktyka pokazuje jednak, że bywa zupełnie inaczej i brak czasu oraz doświadczenia skutkuje w nieudanych próbach ingerowania w internetową rzeczywistość. Może to być frustrujące dla przedsiębiorcy, który nie widzi żadnych efektów, choć bardzo się stara nadążać za nowoczesnymi trendami. Czasami naprawdę warto jest zlecić takie zadanie komuś, kto się w tym specjalizuje.
Rozwiązanie: współpraca z zaufaną i sprawdzoną agencją marketingową! Takie firmy jak FusionSystem świadczą usługi z zakresu social media, tworzenia stron, pozycjonowania itp. Specjalizują się w poszerzaniu siatki klientów i budowy wizerunku marki w Internecie, a trzeba wiedzieć, że nie jest to zajęcia dla amatora. Czasami naprawdę warto zainwestować we współpracę z agencją, gdyż w dłuższej perspektywie przyniesie to korzyści dużo większe, niż włożony w to wkład finansowy.
Autor
Content marketing, czyli marketing treści po polsku
Redakcja serwisu MarketingTresci.pl
Polecamy
Najnowsze
Jakie są zalety grzejników Pro-Term?
Jeśli zastanawiasz się nad wyborem odpowiedniego grzejnika, warto rozważyć markę Pro-Term. Pro-Term jest jednym z czołowych producentów... [...]